Par kādiem apkures veidiem varu iesniegt pieteikumu energoresursu atbalstam?
Tiek pieņemti iesniegumi elektroenerģijas, granulu, brikešu un malkas iegādes izdevumu atbalstam.
Ja mājoklis tiek apsildīts ar centrālo apkuri vai dabasgāzi, atbalsts tiks piemērots automātiski rēķinos.
Vai varu saņemt atbalstu, ja iegādājos granulas vai briketes, bet maksājuma apliecinošu dokumentu neesmu saglabājis?
Atbalstu mājsaimniecībai nevar saņemt, ja ir pirktas koksnes granulas vai koksnes briketes un nav pieejams čeks vai cits maksājumu apliecinošs dokuments (bankas maksājuma uzdevums, stingrās uzskaites kvītis).
Vai varu saņemt atbalstu, ja iegādājos granulas vai briketes pirms 2022. gada 1. maija?
Atbalstu mājsaimniecībai
nevar saņemt, ja koksnes granulas vai koksnes briketes pirktas pirms 2022. gada 1. maija.
Kā iesniedzams pieteikums, ja mājsaimniecībā izmanto kombinēto apkuri?
Ja mājsaimniecība izmanto kombinēto apkuri, piemēram, malku un elektroenerģiju, tad par katru apkures veidu ir jāveido atsevišķs iesniegums. Par katru apkures veidu tos iesniedzot ne biežāk kā vienu reizi mēnesī.
Kā saņemt atbalstu, ja pieteikuma iesniedzējam nav bankas konta?
Var norādīt citai personai piederošu bankas kontu. Lai pašvaldība varētu veikt pārskaitījumu, jānorāda arī šīs personas vārdu, uzvārdu, personas kodu. Ja nav iespējams atbalstu mājsaimniecībai saņemt bankas kontā, norēķini skaidrā naudā tiks nodrošināti no 2022. gada 1. novembra. Par iespēju atbalstu saņemt skaidrā naudā, interesējieties pašvaldībā.
Vai atbalsts jāiesniedz katru mēnesi?
Nē, mājsaimniecība var uzkrāt iegādes dokumentus un vienā pieteikumā apvienot vairākus mēnešus.
Kas apliecina mājokļa īpašuma vai lietošanas tiesības?
Mājokļa īpašuma vai lietošanas tiesības apliecina:
- zemesgrāmatā nostiprinātas īpašumtiesības,
- īres līgums,
- Valsts zemes dienesta izsniegta izziņa par dzīvokļa īpašuma tiesībām,
- mantojuma apliecība,
- nekustamā īpašuma nodokļa maksātāja rēķins,
- elektroenerģijas rēķins vai līgums,
- cits dokuments, kurš apliecina pieteikuma iesniedzēja saistību ar norādīto mājokli.
Vai varu saņemt atbalstu, ja neesmu mājokļa īpašnieks un man nav lietošanas tiesību?
Atbalstu mājsaimniecībai
nevar saņemt, ja persona nevar uzrādīt nekādu mājokļa lietošanas tiesības apliecinošu dokumentu un persona nav arī nekustamā īpašuma nodokļa maksātājs par šo mājokli, nav elektroenerģijas līguma slēdzēj/rēķina maksātājs.
Vai varu saņemt atbalstu, ja apkures izdevumu apmaksu veikusi juridiska persona?
Nē, individuālu apkures sistēmu gadījumā atbalstu var saņemt tikai iedzīvotāji – fiziskas personas. Vienīgais izņēmums ir dzīvokļu īpašnieku biedrība ēkā, kura izmanto, piemēram, granulu katlu un centralizēti apkurina dzīvokļus. Šādā gadījumā dzīvokļu īpašnieku pilnvarota persona var iesniegt centralizētu pieteikumu par visiem dzīvokļiem.
Kurš iesniedz pieteikumu atbalstam, ja daudzdzīvokļu māju apsilda ar granulām, briketēm, malku vai elektroenerģiju?
Vairāku dzīvokļu mājas gadījumā pieteikumu atbalstam var iesniegt viens pārstāvis par visām mājsaimniecībām (dzīvokļiem). Šādā gadījumā maksimālo atbalstam attiecināmo apjomu aprēķina, dzīvokļu skaitu reizinot ar brikešu/granulu vai malkas atbalsta apjoma maksimumu, savukārt elektroenerģijas atbalsta gadījumā – līgumslēdzējs vai atbalsta saņemšanai deleģētā persona, kuras rīcībā ir elektroenerģijas rēķins un mājokļa lietošanas tiesības apliecinošs dokuments. Pārstāvis vai deleģētā persona iesniedz visu dzīvokļu īpašnieku pilnvarojumus pārstāvēt viņu intereses atbalsta saņemšanai.
Šis iesnieguma variants ir jāizmanto
tikai tad, ja uz vairākiem dzīvokļiem ir KOPĪGA APKURES SISTĒMA, piemēram, viens granulu katls uz 4 dzīvokļiem.
Ja vairāku dzīvokļu māju apsaimnieko dzīvokļu īpašnieku biedrība, atbalstu var pieprasīt, piemēram, valdes priekšsēdētājs vai cita pilnvarota persona atbilstošu statūtiem. Šajā gadījumā maksājumu būs veikusi juridiska persona, kas izņēmuma gadījumā var kvalificēties atbalsta saņemšanai kā juridiska persona.
Ja apkure vairāku dzīvokļu mājā tiek nodrošināta ar kopīgu malkas apkures katlu, bet nav iespējams iesniegt maksājumu apliecinošu dokumentu par malkas iegādi, tad atbalstu malkas izdevumiem (60 euro) var pieprasīt katra mājsaimniecība atsevišķi iesniedzot individuālu pieteikumu.
Vai atbalsts tiek piemērots, ja mājoklis pieder juridiskai personai?
Atbalsts tiek piemērots, ja mājoklis pieder juridiskai personai, bet ir noslēgts īres līgums ar fizisku personu.
Vai atbalsts tiek piemērots, ja mājoklis pieder fiziskai personai, kur paralēli ir reģistrēta adrese juridiskai personai?
Ja mājoklis pieder fiziskai personai, kur paralēli ir reģistrēta adrese juridiskai personai, atbalsts tiek piemērots, ja minētajā adresē mājsaimniecības lietotājs pērk un izlieto enerģiju savas mājsaimniecības vajadzībām.
Kā pārbaudīt ievadītā bankas konta pareizību?
Sistēma kontrolē ievadīto datu pareizību un kontrolē, vai ievadītais IBAN konts ir pareizs. Konta numuram nelietojam atstarpes. Nelietojam beigu simbolus. Ja sistēma norāda uz nepareizu konta numuru, par konta numura pareizību var pārliecināties dažādos IBAN kontu kalkulatoros, piemēram,
https://www.swedbank.lv/private/home/more/calculator/calc/iban.
Svarīgi! Sistēma nepārbauda, vai norādītais bankas konts pieder pieteikuma iesniedzējam. Pieteikumā norādot citas personas bankas kontu, obligāti norādiet pareizus konta īpašnieka datus, lai neradītu problēmas atbalsta pārskaitīšanā.
Kas ir pašapliecinājums?
Iesniegumā ir jāietver pašapliecinājums par konkrētā apkures veida esību mājoklī. Tas nozīmē, ka sistēmā jāapliecina ar ķeksīti, ka mājsaimniecībā atrodas konkrētais apkures veids. Ja pieteikums tiek sniegts klātienē, tad pašapliecinājums nozīmē personas apliecinājums ar parakstu.
Cik ilgā laikā tiek izskatīts pieteikums?
Iesniegums tiek izskatīts 30 darba dienu laikā kopš persona iesniegusi pieteikumu. Pozitīva lēmuma gadījumā pašvaldība lēmumu iedzīvotājam nesūta, bet veic maksājuma pārskaitījumu. Ja lēmums ir negatīvs, vai arī pašvaldība ir precizējusi lēmumā norādītos datus un iespējams precizējusi aprēķināto atbalsta apmēru, pašvaldība iedzīvotājam nosūta lēmumu.
Vai var labot iesniegtu pieteikumu?
Iesniegtu pieteikumu var labot tikai pašvaldības darbinieki, ir jāsazinās ar pašvaldību.
Vai var izdzēst melnrakstu?
Melnrakstu nevar izdzēst, bet tie nekādā veidā netraucē citiem iesniegumiem. Var būt vairāki melnraksti.
Kā var pievienot vairākus maksājumu apliecinošus dokumentus vienam pieteikumam?
Kad ir aizpildīta informācija par pirmo maksājuma apliecinošu dokumentu, tad jānospiež “+ pievienot apkures maksājumu”.
Kur var apskatīt pieteikuma statusu?
Savus iesniegtos iesniegumus varat redzēt www.epaklpojumi.lv sadaļā “Pieteikšanās energoresursu atbalstam”.
Ja šī informācija nav pietiekama, lūdzu, sazinieties ar pašvaldību, kurā atrodas Jūsu īpašums. Informācijai, kura pašvaldības iestāde/struktūrvienība sniedz konsultācijas klātienē un/vai telefoniski, jāseko savā pašvaldībā, kur atrodas īpašums.
Vai pieteikumu var iesniegt klātienē?
Ja persona vēlas vērsties klātienē, tad jāvēršas tajā pašvaldībā, kurā atrodas mājoklis, par kuru tiek prasīts atbalsts. Pašvaldība vai tās izveidotā iestāde konsultēs iedzīvotājus par atbalsta mājsaimniecībai saņemšanas nosacījumiem un nepieciešamo dokumentu iesniegšanu, sniegs atbalstu to iesniegšanā, kā arī nodrošinās iesnieguma un tam pievienoto dokumentu reģistrēšanu. Informācijai, kura pašvaldības iestāde/struktūrvienība sniedz konsultācijas klātienē un/vai telefoniski un palīdz sagatavot iesniegumus elektroniski,
jāseko savā pašvaldībā.